BMW M3 CS.

Nová speciální edice BMW M3 CS nabízí skvělé vyvážení vysokého výkonu a neomezené každodenní praktičnosti. Inženýři BMW M GmbH zároveň dokázali pečlivě vyrobenými modifikacemi zintenzivnit dynamický a emocemi naplněný charakter BMW M3.

 

Tento unikátní vůz naleznete i u nás na showroomu (odkaz na konkrétní vůz skladem naleznete na konci článku).

 

Například rozsáhlé použití plastů vyztužených uhlíkovými vlákny (CFRP) udrželo hmotnost nového BMW M3 CS na extrémně nízké úrovni. Pohotovostní hmotnost činí pouhých 1585 kg (podle normy EU, bez řidiče). Z plastů vyztužených uhlíkovými vlákny CFRP je také vyrobena značná část karoserie, včetně přední kapoty, která je ve výsledku o 25 % lehčí, než v případě běžného BMW M3. Dlouholeté zkušenosti BMW v oblasti výroby karbonových dílů a plastů vyztužených uhlíkovými vlákny přinesly v případě BMW M3 CS své ovoce. Střecha vyrobená z uhlíkových kompozitů je sama o sobě o šest kilogramů lehčí než běžná střecha z ocelového plechu. Dalším přínosem tohoto extrémně lehkého a zároveň pevného materiálu je odpovídající snížení těžiště vozu, které BMW M3 CS propůjčuje ještě agilnější ovladatelnost.

 

Vynikající dynamika nového BMW M3 nespočívá pouze v přepracovaném zavěšení ve srovnání s M3 s paketem Competition (tlumiče a pružiny), ale také v mírném nárůstu výkonu řadového šestiválce. V BMW M3 CS dosahuje výkonu 460 k, což je o 10 koní více než v případě BMW M3 s paketem Competition. Maximální točivý moment se zvýšil o 50 Nm na 600 Nm. Nezaměnitelný zvuk pohonné jednotky M je úkolem pro M sportovní výfuk, který byl pro verzi CS speciálně vyladěn a jehož čtveřice koncovek skvěle ladí se zadním difuzorem z uhlíkového kompozitu.

 

Bohaté použití alcantary a dvoubarevného koženého čalounění v kombinaci Silverstone/černá umožnilo vývojovým inženýrům a designérům BMW M GmbH vytvořit interiér plný podmanivé sportovní atmosféry. Proto je startování motoru prostřednictvím nového červeného tlačítka start/stop mimořádně trefným doplňkem. Stanoveným cílem bylo maximálním způsobem odstrojit interiér a tím docílit výrazné úspory hmotnosti. A i tak, navzdory ryze sportovnímu pojetí interiéru BMW M3 CS, které se odráží také v lehkých M sportovních sedadlech, se cestující nemusí obejít bez takových prvků výbavy, jakými jsou automatická klimatizace nebo vysoce kvalitní, specificky upravený audiosystém Harman Kardon.

 

Vysokootáčková koncepce a technologie přeplňování. Řadový šestiválec nabízí ještě vyšší výkon.  Řadový šestiválec má u BMW dlouholetou tradici a také v novém BMW M3 CS je „zodpovědný“ za výkon nejvyšší úrovně. Maximální výkon se ve srovnání s M3 s paketem Competition zvýšil o 10 k na celkových 460 k a je k dispozici při 6250 1/min. Maximální točivý moment 600 Nm vykazuje přibližně 10% nárůst (v případě M3 s paketem Competition činí 550 Nm) a lze ho využívat v extrémně širokém rozpětí od 4000 1/min do 5350 1/min.